søndag 24. mai 2009

Hagen








På denne tiden av året er det kjekkeste jeg vet å putle i hagen. Jeg koser meg med å se plantene vokse fra dag til dag. Fra tidlig vår til sen sommer er det noe som blomstrer. Her er en liten dagsrapport :-)

Tusenfryden har besøk.

Løytnantshjerte strekker seg mot trappen. Tror den synes betongen trenger litt pynt...

Rhodendronen begynner å åpne knoppene mens frøstandene fra i fjor er som skulpturer inni busken.

Slik ser jorbærplantene ut etter sneglens herjinger blant blomstene. Lurer på om det blir noen jordbær i år?

10 kommentarer:

Wenche sa...

Hagen din er kjempefin, sjølv om den ikkje er så stor. Alle bilda var flotte, men eg likte veldig godt det bilde der Tusenfryden har besøk. Så flott at du har fått med eit insekt.

Ha ein flott vekestart!

Rune A Karlsen (Bildebloggen) sa...

Når man har hage er man ikke arbeidsløs, men det er spennende å se endringer fra dag til dag nå. Det gror og endrer seg fort.

Kathrine sa...

Hagepusling er topp! Like bra som meditasjon sikkert:) Flotte planter du har også.
Tror nok det kommer jordbær, sneglene spiste bare kronbladene ser det ut til.

:)

Rune Eide sa...

Jeg misunner deg den hagen. Ikke minst rhododendronen - det er min favorittblomst.

elle-melle sa...

Takk for hyggelig kommentar på bloggen min.
Hagen din ser flott ut, og med masse flotte farger.
Snegler er noe herk, men jeg heldigvis ikke så veldig plaget med dem. Du nevnte at hostaene dine måtte flyttes p.g.a snegler. Nå vet ikke jeg hvor stor snegleplage du har, men hostaen 'Halcyon' er ganske sterk mot snegler, flott er den også. Her står den midt mellom to andre hostaer som av og til blir tyggd litt på, men den går fri av en eller annen grunn.

anne -moseplassen sa...

gratulerer, du vant i trekningen jeg hadde :)
sendte deg en epost :D

Heges fotoblogg sa...

takk og takk anne!

VALKYRIEN sa...

Er litt misunnelig på de med hager jeg også!! :) Jeg har mine pottegreier på balkongen....men skal ikke klage....

Min favoritt er rhododendronen også. En praktifull blomst/busk - og bildet av den var utrolig flott!

Anne-Berit sa...

Fantastisk flotte bilder fra hagen din.

. sa...

Liker godt bildet av løytnantshjertet mot den grå bakgrunnen.. En forgjengelig skjønnhet som noen øyeblikk lener seg mot en evigvarende ("..det er lenge, det...")stein..sukk.. :-)